راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بزرگ‌ترین تأمین‌کننده اپل قصد دارد به حوزه مالی ورود کند

فاکسکان که بیشتر به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پیمانکار اپل شناخته می‌شود قصد دارد حوزه فعالیت‌هایش را گسترش داده و نقشی فراتر از اسمبل کردن قطعات داشته باشد. بر اساس خبری که اخیراً منتشرشده، این شرکت حالا تلاش دارد تا فعالیت‌هایش را به فضای خدمات اقتصادی برای تأمین‌کنندگان قطعات الکترونیکی گسترش دهد.

FoxConn-Apple-Index-way2pay-94-09-02

بر اساس گزارشی که توسط وال‌استریت ژورنال منتشر شد، فاکسکان شش شرکت خدمات مالی را راه‌اندازی کرده است که ظرف یک سال اخیر، وام و دیگر کمک‌های مالی را در اختیار تأمین‌کنندگان چینی قرار داده‌اند. تاکنون بیش از 100 تأمین‌کننده از خدمات این شرکت بهره‌مند شده‌اند و مجموعاً رقمی بالغ‌بر یک میلیارد یوآن یا 156.8 میلیون دلار را از آن دریافت کرده‌اند.

فاکسکان احتمالاً مقدار اندکی از کل مبلغ مبادلات را دریافت می‌کند و با در نظر داشتن اینکه درآمد سال گذشته آن بیش از 83 میلیارد دلار اعلام گردید، به نظر نمی‌آید که کسب‌وکار تازه آن درزمینهٔ تأمین وام و کمک‌های مالی فعلاً تغییری اساسی در درآمدهایش داشته باشد.

لازم به یادآوری است که این شرکت در حال حاضر تنها یک درصد از کل مبلغ حاصله از هر آیفون را دریافت می‌کند و درنتیجه پیش‌بینی می‌شود که اقدام اخیر آن برای ورود به حوزه مالی، برای آن پر سودتر از کسب‌وکار فعلی‌اش باشد.

فاکسکان در حال حاضر جای پای محکمی در بازار تأمین‌کنندگان دارد و درنتیجه قادر است واحد خدمات مالی‌اش را در کوتاه‌ترین زمان تقویت کند و درعین‌حال وام‌گیرندگان بالقوه را نیز به سمت خود جذب نماید. جک لی مدیرعامل این کمپانی نیز پیش‌بینی کرده که سهام واحد خدمات مالی آن ظرف بازه زمانی 5 ساله به‌صورت عمومی درمی‌آید.

گفتنی است در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر اسکوئر، آمازون و پی‌پل همگی با بهره‌برداری از رابطه خود با صاحبان مشاغل، وام و پول نقد را در اختیار تأمین‌کنندگان علاقه‌مند قرار می‌دهند و غول‌های فناوری چین نظیر علی‌بابا، Tencent و Baidu نیز واحدهای مالی خود را دارند.

ارائه وام از طریق سایت‌های آنلاین و همچنین خدمات مالی نوین در حوزه فناوری قطعاً ازجمله حوزه‌هایی بوده که در سال‌های اخیر بیشترین و سریع‌ترین میزان رشد را تجربه کرده است. Lending Club و OnDeck ازجمله شرکت‌هایی هستند که کسب‌وکارشان عمدتاً به چنین سرویس‌هایی وابسته است و سهامشان را به‌صورت عمومی عرضه کرده‌اند؛ اما هر دوی این شرکت‌ها اخیراً شرایط دشواری را در بازار بورس تجربه نموده‌اند که این مسئله نیز نشان‌دهنده کم شدن اشتهای شرکت‌های سرمایه‌گذار به این فضاست.

منبع: دیجیاتو / مریم موسوی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.