راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

میردامادی: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین الزام توسعه صنعت پرداخت الکترونیک

مدیر عامل شرکت پرداخت نوین در گفتگو با برنامه «در شهر» هدف از فعالیت این شرکت را توسعه زیرساخت‌های پرداخت الکترونیک برای عموم مردم برشمرد و گفت: «اگر آرامش در این حوزه حاکم باشد یعنی شهروندان بتوانند با اعتماد و بدون دغدغه، به ابزارهای پرداخت الکترونیک دسترسی داشته باشند طبعا در همه زوایای این بازار تاثیرگذار خواهد بود و در نتیجه صرفه جویی در منابع و تسهیل در روابط مالی را به دنبال دارد.»

میردامادی در تشریح صنعت پرداخت الکترونیک، ابزارهای پایه و مدرن را از بخش‌های مهم و اصلی صنعت پرداخت الکترونیک دانست و اذعان کرد این دو حوزه زمینه اصلی فعالیت شرکت پرداخت نوین را تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص ابزارهای پایه، به شبکه پایانه‌های فروش و خودپرداز‌ها که در کل کشور فعال است اشاره کرد و گفت: «پرداخت نوین به واسطه شبکه کیوسک خود از دیگر شرکت‌های فعال این حوزه متمایز شده است چرا که این شبکه کمک موثری به گسترش فرهنگ مبادلات غیر نقدی می‌کند.»

میردامادی همچنین به تشریح حوزه ابزارهای مدرن، پرداخت و اظهار داشت: «در این حوزه در حال گسترش ابزارهای‌های پرداخت اینترنتی هستیم.

در بخش دیگر، تلفن‌های همراه را داریم که با گسترش کسب و کار همراه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ابزارهایی مثل mobile pos یا پایانه‌های همراه نیز از ابزارهایی است که مورد توجه ویژه پرداخت نوین در این حوزه قرار گرفته و در حال برنامه‌ریزی برای ورود آن به بازار هستیم. پرداخت‌های شهروندی یا کیف پول خرد هم به عنوان یکی از ابزارهای تسهیل کننده در بخش مدرن مورد استفاده قرار گرفته و با همکاری نهادهای شهری در حال گسترش آن هستیم.»

مدیر عامل پرداخت نوین در ادامه سخنان خود به الزامات مورد توجه برای تحقق اهداف مورد نظر اشاره کرد و تامین زیرساخت‌های مطمئن و در دسترس را از مهم‌ترین آن‌ها برشمرد.

وی در این زمنیه گفت: «موضوع پرداخت الکترونیک، حوزه جوان و نوینی است و باید به نماد اعتماد تبدیل شود. یعنی اینکه مردم بتوانند در حالی‌که به سهولت به آن دسترسی دارند، با خیال راحت از این ابزار‌ها استفاده کنند.»

وی همچنین استفاده از توان‌های هم‌افزا را به عنوان عاملی پیش‌ران دانست و یادآور شد: «ما نمی‌توانیم در قالب یک جزیره عمل کنیم و خود را مستقل از کسب و کارهای دیگر در نظر بگیریم. باید در این حوزه از توان‌های هم‌افزا استفاده کنیم که لازمه آن یک تعامل فرابخشی است که منطبق با آن کسب و کار‌ها بتوانند به صورت متمرکز به تبادل اطلاعات و توان یکدیگر بپردازند و این حوزه را گسترش دهند.»

میردامادی مهم‌ترین عامل در گسترش استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیک را فرهنگ‌سازی دانست. وی در تبیین مقوله فرهنگ‌سازی گفت: «هدف این است که شهروند بداند چگونه باید از این ابزار‌ها استفاده کند و توانمندی‌هایی که در این مدل ابزار وجود دارد را بشناسد تا بتواند به صورت بهینه از آن استفاده کند.»

وی همچنین در زمینه فرهنگ‌سازی، آموزش‌های پایه‌ای که باید از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود را بسیار مهم دانست و گفت: «در این میان رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با توجه به فراگیری فوق‌العاده زیاد آن، نقش بسیار موثری در فرهنگ‌سازی دارند.»

برگزاری نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی نیز از جمله راهکارهای دیگری بود که میردامادی در حوزه فرهنگ‌سازی آن‌ها را مهم برشمرد.

مدیرعامل پرداخت نوین در ادامه خاطرنشان کرد: «عامل دیگری که می‌تواند در فرهنگ‌سازی نقش موثری داشته باشد، راهکارهای تشویقی است. به نظر می‌رسد اگر نهادهای تبلیغ‌کننده به جای تبلیغات صرف و مستقیم به سمت تشویق روی بیاورند یعنی برای شهروندانی که از ابزارهای نوین پرداخت الکترونیک بهره می‌برند، امکانات خاصی را در نظر بگیرند بسیار موثر باشد به شکلی که این بخش را از بخش پرداخت‌های سنتی متمایز کند.»

میردامادی به توجه ویژه پرداخت نوین به مقوله کارآفرینی و بهره‌مندی از نخبگان اشاره کرد و گفت: «در این زمینه تلاش کردیم که دانش محوری و تولید دانش جزو اهداف مدام ما باشد.» وی همکاری‌های صورت گرفته با دانشگاه امیر کبیر و حمایت از نخبگان جوان کشور را از پایه‌ای‌ترین اقدامات فرهنگی پرداخت نوین دانست و اشاره کرد: «با همکاری دانشگاه امیر کبیر یک مرکز رشد راه‌اندازی شده که بتوانیم ایده‌های جوان را حمایت کنیم و این ایده‌ها را در جهت کاربردی شدن، هدایت کنیم.»

منبع: پرداخت نوین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.