راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک TSB به دنبال تعریفی جدید از بانکداری الکترونیکی

بانکTSB پس از جدا شدن از گروه بانکی لیودز، نیز بر ارائه خدمات آنلاین اصرار می‌ورزد و به دنبال تعریف جدیدی از بانکداری است. این بانک برای برداشتن گامی به سوی بانکداری الکترونیکی، مشتریان خود را به استفاده از قرارداد‌ها و مکاتبات الکترونیکی تشویق می‌کند و به علاوه آن‌ها را به بانکداری اینترنتی دعوت می‌کند. برای این کار جوایزی مانند کسر تا ۵ درصد از کارمزد وام‌ها و یا افزایش تا ۸۹/۴ درصد سود برای حساب‌های پس انداز بیشتر از ۲۰۰۰ پوند در نظر گرفته است. بانک TSB به مشتریان بانکداری اینترنتی خود امکان دسترسی آنلاین به صندوق نامه‌های شخصی را می‌دهد که از آن طریق می‌توانند تعاملات و مکاتبات بانکی خود را در هر زمان بررسی کنند.

این بانک در یک نظرسنجی بررسی کرد که سه چهارم از مشتریان انگلستان اظهار داشته‌اند که استفاده روزانه از کاغذ‌ها مانند نامه‌ها، کارت پستال‌ها و انجام تحقیقات بر روی کاغذ کار غلطی است که به محیط زیست هم صدمه می‌زند. بنا بر نتایج این نظرسنجی ۴۲ درصد از مشتریان بانک در انگلستان هنوز از فرمهای کاغذی استفاده می‌کنند و ۵۸ درصد نیز مکاتبات بانکی خود را به صورت آنلاین ادامه می‌دهند. بانک TSB در تلاش است که در کنار مزیت در لحظه بودن بانکداری الکترونیکی و مشوقهایی که ارایه کرده است، دوستی با محیط زیست را برجسته سازد، زیرا این مکاتبات را می‌توان بر روی موبایل‌ها و یا تبلت‌ها مشاهده کرد و با عدم مصرف کاغذ در حفظ محیط زیست سهیم بود.

بیش از سه چهارم از افراد (۷۸ درصد) عنوان کرده‌اند که آن‌ها یک پوشه برای قبض‌ها و صورت حساب‌های بانکی خود در منزل دارند اما اختلاف نسل‌ها در حال پیشرفت است. به طوری که ۸۴ درصد از افراد بالای ۵۵ سال قبوض و صورت حسابهای خود را در پوشه نگه داری می‌کنند، کمتر از ۶۵ درصد افراد ۱۸ تا ۲۴ سال در منزل قبوض و صورتحسابهای کاغذی خود را نگه می‌دارند و در میان کسانی که سوابق را به شکل کاغذی نگاه داشته‌اند نیز ۲۰ درصد گفته‌اند که هیچ‌گاه به آن‌ها مراجعه نکرده‌اند و ۱۱ درصد اظهار داشته‌اند که پوشه‌های آن‌ها همگی تاریخ گذشته‌اند و باید هر چه می‌خواهند را به صورت آنلاین پیدا کنند.

گروه سنی بین ۲۵ تا ۴۴ سال بزرگ‌ترین گروه (۶۳ درصد) استفاده کننده از مکاتبات الکترونیکی هستند و در مقابل ۵۷ درصد از ۴۵ تا ۵۴ ساله‌ها و ۵۵ درصد از ۱۸ تا ۲۴ ساله‌ها امور مکاتبات و قراردادهای خود را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند.

اندی پیگوت، مسئول حساب‌های جاری در TSB اظهار می‌دارد: «ه‌مان طور که تکنولوژی و نیاز به دسترسی به اطلاعات به صورت آنی در زندگی پرمشغله مردم بیشتر رایج شده است؛ شاهد ظهور نسلی بدون کاغذ هستیم. حساب بانکی کلاسیک ما در TSB برای این گذار طراحی شده است و ما از مردم می‌خواهیم که برای مکاتبات و قراردادهای خود به صورت آنلاین در این فرایند عضویت پیدا کنند و در مقابل ما به آن‌ها یک حساب بانکی پیشنهاد می‌دهیم که در عین سودآوری و در دسترس بودن از همه کارهای بیهوده نیز فارغ باشند».

در ماه گذشته، گزارش شد که بانک TSB در انگلستان در حال جذب مشتری برای ۱۰ نوع حساب بانکی جدید است و در اوایل سال جاری نیز بانک TSB شبکه ATM خود را نوسازی و گسترش داد و ۸۰ دستگاه جدید NCR SelfServ ATM در سراسر انگلستان گسترانید و دستگاه‌های شبکه خود را به ۸۳۰ ماشین رساند. این دستگاه ATM جدید، به مشتریان امکان انجام امور سنتی کنترل موجودی حساب و برداشت از حساب و سایر خدمات مانند مدیریت رمز عبور، پرداخت قبوض و سفارش پستی را می‌دهد.

منبع: شاپرک

2 دیدگاه
  1. سروش می‌گوید

    سلام درباره ی سوددهی بانک که گفتین ،یعنی برای حساب های پس انداز بیش تر از۲۰۰۰پوند به صورت سالانه حدود۸۹درصدسود به مشتریان خود پرداخت می کند؟

  2. ساسان می‌گوید

    سلام این سود ۸۹/۹درصد که برای سپرده گذاری بلندمدت که فرمودین بانک به مشتریان خود پرداخت می کنه به صورت سالیانه هست،یعنی سود سپرده گذاری هر سال۸۹/۹درصد هست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.