راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کدام استان‌ها بیشترین تعداد دستگاه خودپرداز را دارند؟ نسبت به سرانه جمعیت چطور؟

بانک مرکزی همواره آمارهای مختلفی از وضعیت تجهیزات بانکی منتشر می‌کند که این آمار می‌توانند تصور خوبی از وضعیت خدمات مختلف به دست آورد. یکی از این آمارها در خصوص تعداد دستگاه‌های کارتخوان است. با مراجعه به آمار منتشرشده بانک مرکزی در مورد تعداد دستگاه خودپرداز استان‌ها، طبق آخرین داده‌ها که مربوط به تیرماه سال ۱۳۹۳ است، توزیع دستگاه‌های خودپرداز در استان‌ها به‌صورت زیر است.

Ali-Hozori-Research-way2pay-index-93-08-26

همان‌طور که مشاهده می‌شود استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان دارای بیشترین تعداد دستگاه خودپرداز هستند. ضمن اینکه استان تهران، استان البرز را نیز شامل می‌شود.

اما اگر توزیع جمعیت کشور نیز در نظر گرفته شود، اطلاعات مفید بیشتری دراختیار می‌گذارد؛ بنابراین برای محاسبه تعداد دستگاه خودپرداز به ازای هر صد هزار نفر، تعداد دستگاه‌های خودپرداز هر استان در سال ۹۰ به جمعیت همان استان در سال ۹۰ تقسیم‌ شده است. تعداد دستگاه خودپرداز به ازای هر صد هزار نفر در استان‌ها به‌صورت زیر است. در اینجا نیز استان البرز جزء استان تهران در نظر گرفته شده است.

Ali-Hozori-2-Research-way2pay-index-93-08-26

طبق جدول اخیر مشاهده می‌شود که استان‌های سمنان، یزد و خراسان شمالی در سال ۹۰ دارای بیشترین تعداد دستگاه خودپرداز به جمعیت خود بوده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.