راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سهولت و امنیت؛ دو دلیل اصلی در حیاتی‌بودن ان‌اف‌سی برای بالا بردن تعداد تراکنش‌های پرداخت موبایلی

یکی از جالب‌ترین پیشرفت‌ها در اکوسیستم پرداخت، معرفی «ارتباط میدان نزدیک» (NFC) است که تلفن‌های همراه را قادر می‌سازد اطلاعات پرداخت را به‌صورت امن و با سرعت بالا به تلفن‌های همراه دیگر و پایانه‌های فروش منتقل کند. این مسئله، واقعیتی جدید برای خیلی از فروشندگان بزرگ است، اما به دلیل هیجانی که پیرامون سیستم پرداخت اپل‌پی به وجود آمده، این فناوری به موضوعی داغ برای بسیاری از فروشندگان کوچک بدل شده است. چیزی که شاید از آن اطلاع نداشته باشید این است که از هر 3 تلفن همراه، یکی مجهز به ان‌اف‌سی است و طبق گفته‌های پایگاه خبری NFC World، 43 میلیون پایانه فروش غیرتماسی در ایالات‌متحده آمریکا وجود دارد.

Mobile-Payment-Index-way2pay-93-10-14a

بنابراین، سوال اساسی این است که ان‌اف‌سی چه‌کاری می‌تواند برای شما – فروشندگان – انجام دهد؟ ما مزایای استفاده از این فناوری را به دو قسمت اصلی تقسیم کرده‌ایم:

 .

سهولت

قبل از هر چیز، باید گفت که مصرف‌کنندگان به‌ندرت منزل خود را بدون برداشتن تلفن همراه خود ترک می‌کنند. به‌وسیله این سرویس پرداخت، تمام چیزی که برای انجام یک پرداخت وجود دارد در دسترس آن‌ها است – دیگر نگرانی‌ای برای جا گذاشتن کیف پول در منزل یا ماشین وجود ندارد. علاوه‌براین، ان‌اف‌سی زمان انجام هر تراکنش را کاهش می‌دهد، و زمانی که مشتری باید در صف بایستد و زمانی که برای تسویه در صندوق می‌گذارند را کاهش خواهد داد. برای فروشندگانی که تعداد کارکنان کمی دارند، این به آن معناست که قادر خواهند بود صف پرداخت مشتریان را به‌سرعت اداره کنند، تا این‌که مشتریان قبل از انجام خرید، به دلیل صف‌های طولانی، فروشگاه را ترک کنند.

 .

امنیت

گزارشی که در ماه سپتامبر 2014 از Green Sheet منتشر شد، نشان می‌دهد 46 درصد از مصرف‌کنندگانی که از گوشی‌های هوشمند خود برای خرید استفاده نمی‌کنند، عامل اصلی بازدارنده خود را مسائل امنیتی عنوان می‌کنند. در فناوری ان‌اف‌سی، اطلاعات حساس پرداخت مصرف‌کننده به‌کمک فناوری چیپ هوشمند به‌طور امن در تلفن همراه آن‌ها ذخیره می‌شود. این حفاظ امنیتی، غیرقابل‌تغییر است و توسط یک امضای دیجیتال منحصر‌به‌فرد محافظت می‌شود. اپل‌پی به‌وسیله یک چیپ فیزیکی امنیت این فرآیند را تضمین می‌کند. در هر زمان که تراکنشی انجام می‌شود، به‌جای انتقال شماره کارت اعتباری یا نقدی کاربر، یک کد تصادفی و یک‌بارمصرف تولید می‌شود. در آخر، به فروشندگان کوچک که برای استفاده از ان‌اف‌سی تردید دارند باید گفت که طبق گفته موسسه گارتنر، تا سال 2017 میلادی، 2 میلیارد و 800 میلیون تراکنش پرداخت از طریق ان‌اف‌سی در سطح جهان انجام خواهد شد.

منبع: tsysmerchantsolutions

مترجم: اشکان حسین‌پور

منبع: هفته‌نامه عصرارتباط؛ شماره789

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.