راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افزایش جهانی تراکنش‌های بانکی از طریق کارت اعتباری

تعداد کارت‌های اعتباری، علاوه بر مقدار تراکنش انجام شده از این طریق به وضوح در حال افزایش است. اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت RBR در مورد تراکنش و تعداد کارت‌های سال ۲۰۱۳ نسبت به سال پیش از آن مهر تایید این تفکر است.

بر طبق اطلاعات جدید شرکت مشاوره و تحقیقات RBR واقع در لندن، بازار در حال توسعه اعتبار جهانی و گزینه‌های فروش مجازی علاوه بر جایگزین شدن پول نقد با کارت اعتباری، باعث شد سال گذشته ۲۰۵ میلیارد تراکنش از این طریق به ثبت برسد که حاکی از افزایش ۱۳ درصدی آن نسبت به سال ۲۰۱۲ است. در همین دوره، تعداد کارت‌های پرداخت ۱۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰.۸ میلیارد رسید. این مقدار به طور چشمگیری در حال افزایش است.

بر اساس گزارش RBR، اگر قرار باشد میانگین مصرف هر کارت در سطح جهان به سطوحی که اخیراً در آمریکای شمالی و اروپا مشاهده شد برسد، باید حتی بدون افزایش تعداد کارت‌ها، در سال بالغ بر نیم تریلیون پرداخت ثبت شود.

با نگاهی به تعداد کارت‌های صادر شده در سطح جهان، بیشترین لوگوهایی که به چشم می‌خورد مربوط به ویزا (۲۴%) و مسترکارت (۱۸%) است. آمریکای شمالی و غرب اروپا ۶۳ درصد از استفاده از کارت را با فقط ۲۵ درصد کارت رقم زدند. منطقه آسیا و اقیانوسیه ۲۱ درصد از پرداخت‌های کارتی را به خود اختصاص داد در حالی که بیش از ۵۰ درصد کارت‌ها در این منطقه توزیع شده است.

تعداد کارت‌های اعتباری چین در سال ۲۰۱۳، ۴.۱ میلیارد بود که نسبت به سال پیش از آن، ۱۹% افزایش را نشان می‌دهد. کارت‌های «رو پ ی» هند در سال ۲۰۱۳ در حد قابل توجهی افزایش داشت و از ۲۰۰،۰۰۰ یک سال پیش از آن، به ۱۳ میلیون در سال ۲۰۱۳ رسید.

منبع: جیرینگ / PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.