راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی سازندگان POS: تحلیلی بر بازار ترمینال‌های فروشگاهی

اشباع بازار و بازسازی ترمینال‌های فروشگاهی تقاضا برای این دستگاه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. سازندگان این دستگاه‌ها با چالش جدی در تقاضا برای این تجهیزات مواجه شده‌اند. این چالش در بازار امریکا و اروپا بیشتر احساس می‌شود. این مشکل حتی با حضور قابل توجه دستگاه‌های بازسازی شده بیشتر احساس می‌شود. به همین دلیل سازندگان این دستگاه‌ها به منظور افزایش سود و سهم بازار خود با رویکرد جدید مبتنی بر ارائه سرویس‌های جدید و نرم افزار به جای کاهش قیمت دستگاه‌ها، بازار‌های هند و چین را هدف قرار داده‌اند. آن‌ها همچنین امیدوارند با نفوذ به بخش‌های جدیدی از بازار از جمله بخش‌های دولتی در امریکا هم درآمد و هم رشد سریع‌تری را برای خود ایجاد کنند.

سه انجمن عمده کارت یورو پی، مس‌تر و ویزا (EMV: Europay، Master and Visa) توافق کرده‌اند که تمام ترمینالهای فروشگاهی باید قابلیت خواندن کارتهای با چیپست (کارتهای هوشمند) را داشته باشند. این به منزله ارتقای بسیاری از ترمینال‌های موجود و جایگزینی ترمینال‌هایی که فاقد این قابلیت هستند است.

به علاوه نفوذ پایین کارت اعتباری و زیر ساخت‌های توسعه نیافته در حوزه پرداخت در هند و چین فرصت فوق العاده‌ای برای بازیگران صنعت پرداخت است. در نتیجه شرکت‌های این حوزه تمرکز خود را بر اقتصادهای نو ظهور خواهند گذاشت زیرا صنعت پرداخت کارت شاهد رشد فوق العاده‌ای در این کشور‌ها است و تحلیلگران معتقدند این رشد در آینده پایدار خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.