راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرهاد نیلی: تاکید بر منظومه نگری در نظام بانکی، از اهداف برگزاری همایش چهارم است

بانکداری الکترونیک پدیده‌ای جدا از نظام بانکی کشور نیست. از این رو تلاش می‌کنیم با تاکید بر منظومه روابط بانکداران، سهامدارن، مشتریان و مقررات‌گذاران، تصویر کلانی از ویژگی‌های نظام بانکی کشور ارائه کنیم.

فرهاد نیلی دبیر چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت درباره مضمون همایش امسال، «بازنگری در اکوسیستم بانکداری الکترونیک کشور» گفت: «باید نظام بانکی را در قالب یک منظومه نگریست، که یک سمت آن سهامدار، یک سمت مشتری و سمت دیگر آن مقررات‌گذار (Regulator) است. در واقع باید نظام بانکی را داخل یک مثلث تعریف کرد که تنظیم رابطه بانک با هر یک از رئوس ارزشمند و غفلت از هر یک از رئوس زیان‌بار است. در این میان نکته مهم برقراری تعادل میان سه رأس این مثلث است».

دبیر چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در ادامه گفت: «باید رابطه بین بانک با مشتری به عنوان دریافت کننده خدمات پرداخت و خدمات اعتباری را داخل این منظومه نگریست. منظور ما از اکوسیستم در نظام بانکی نیز همین است. از آن جهت سیستم است که همه چرخه‌های آن با یکدیگر کار می‌کنند و یکپارچگی آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین به این دلیل بدان اکوسیستم به‌ آن اطلاق می‌شود که همه این‌ها موجوداتی زنده به شمار می‌روند، که محیط را رصد کرده و برای آینده رفتاری استراتژیک طراحی می‌کنند. پس وقتی از اکوسیستم بانکداری سخن می‌گوییم مراد ما سخن از کلی است متشکل از موجودات و در واقع بازیگرانی زنده که نسبت به یکدیگر رفتاری استراتژیک دارند. گویی که رفتار نظاممند و استراتژیک چند شطرنج‌باز را با یکدیگر نظاره کنیم».

منبع: دبیرخانه همایش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.