راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برگشت مبلغ برداشتی بانک مرکزی به حساب بانک‌ها

دو مقام مسئول بانک‌های بورسی از توافق و برنامه بانک مرکزی برای برگشت بخش قابل توجهی از حدود ۳ هزار میلیارد تومان به حساب بانک‌ها طی دو روز اخیر خبر دادند.

فارس نوشت: در پی اقدام اخیر بانک مرکزی در برداشت از حساب بانک‌های ملی ایران، صادرات، سپه، ملت، تجارت، پاسارگاد، پارسیان، اقتصاد نوین، توسعه صادرات، سرمایه، سامان، سینا و برخی بانک‌های دیگر که از بانک مرکزی ارز دریافت کرده‌اند، سهام بانک‌های حاضر در بورس با روند منفی و کاهش قیمت سهام روبرو شدند.

اقدام کم سابقه بانک مرکزی در شرایطی با واکنش‌هایی از سوی برخی مدیران بانک‌ها و کار‌شناسان روبرو شد که دوشنبه گذشته جلسه‌ایی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران بانک‌ها برگزار شد تا ضمن بررسی برخی مسائل، در مورد برداشت ارزی بانک مرکزی هم نتیجه‌ایی به دست آید.

در این رابطه یکی از مسئولان ارشد بانک‌های حاضر در بورس به فارس گفت: در پی برگزاری این جلسه، مقرر شده بود بانک مرکزی دو سوم از ملبغ حدود ۳ هزار میلیارد تومانی را در روزهای پایانی سال برگشت دهد. این اتقاق به احتمال قوی امروز رخ خواهد داد و موضوع برداشت از بانک مرکزی برطرف می‌شود.

مدیرعامل یکی از بانک‌های خصوصی حاضر در بورس هم این خبر را تایید کرد و گفت: طبق خواسته بانک مرکزی مبنی بر ارائه اطلاعات مربوط به مصارف ارزی بانک‌ها در اولین فرصت، همکارانم تا دیروز جمعه این اطلاعات را تکیمل کرده و به بانک مرکزی ارسال کردند.

وی ادامه داد: بنابراین طبق توافق به عمل آمده، انتظار می‌رود مبلغ برداشتی از بانک‌ها طی امروز و فردا به حساب بانک‌ها برگشت داده شود و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی در برابر این سوال که آیا بانک مرکزی دو سوم از مبلغ برداشت شده را عودت خواهد داد یا کمتر و بیشتر، توضیح داد: رقم دقیقی از مبلغ اعلام نشده ولی عنوان شده بخش قابل توجهی از حدود سه هزار میلیارد تومان به حساب بانک‌ها واریز می‌شود.

منبع: همشهری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.