راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برنده، به آینده‌ای آسان‌تر و امن‌تر می‌اندیشد

مایکل لِدوک (Michel Leduc) فردی با شهرت فراوان است. او چهار جایزه مختلف سِسامس (SESAMES) را با سه شرکت مختلف در ۱۸ سال گذشته برده است و هنوز نیز دست از کار نکشیده است. ما او را زمانی که در نمایشگاه «اتصالات امن کارتس» سال ۲۰۱۴ بود ملاقات کردیم تا با او درباره ایده‌های هوشمندانه‌ای که در سال‌های گذشته اجرا کرده صحبت کنیم و درمورد مسائل مهم روز این صنعت سؤال کنیم.

لِدوک که مؤسس و مدیر فناوری شرکت Sim & Pin است، در حال کار بر روی ایده‌هایی برای «آسان کردن زندگی کاربران در حرکت به روشی امن» است تا دنیای پرداخت را تا جایی که امکان دارد امن کند.

او در سال ۱۹۹۶ جایزه SEAMES را برای دستگاه هوشمند کارت‌خوان خود دریافت کرد که این دستگاه را در شرکت Gemplus تولید کرده بود. او می‌گوید: ما همکاری نزدیکی با موتورولا برای توسعه دستگاه کارت‌خوانی داشتیم که صفحه‌نمایشی به سبک CRT داشت و در اندازه یک پاکت سیگار بود. افراد می‌توانند با استفاده از این دستگاه، اطلاعات کارت‌های هوشمند خود را باکیفیتی بالا و زمانی که درحرکت هستند بخوانند.

لِدوک با لحن متواضع خود می‌گوید: «این دستگاه، ایده جدیدی در بازار بود اما امروزه به مفهومی استاندارد برای این صنعت تبدیل شده است. سپس در سال ۲۰۰۴ شرکت Ask دو برگ برنده خود را با ارائه ابزار احراز هویت هوشمند Paper ID رو کرد که قابلیت اتصال یک آنتن و چیپ با پاسپورت (یا هر سند دیگری) را فراهم می‌کرد. در سال ۲۰۰۶ نیز جایزه Priva C را برای طراحی محافظی برای حفاظت کارت‌های هوشمند در برابر اسکیمینگ (skimming) دریافت کرد. لِدوک در ادامه می‌گوید: ما راهی نیز برای به‌کارگیری این وسیله در پاسپورت‌ها را محیا کرده‌ایم و هنوز از این ایده استفاده می‌شود.

در ‌‌نهایت و در سال ۲۰۰۹، جایزه SESAMES دیگری برای ابداع یک کلید USB چندمنظوره در انستیتوی Neowave دریافت کرد که Weneo ID نام داشت. این محصول برای ارگان‌هایی مانند دولت‌های محلی و مرکزی، وکیل‌ها و متخصصان نظامی طراحی شده که تمایل دارند اطلاعات خود را تا جایی که ممکن است امن نگه‌دارند.

این عملکردی درخور توجه برای یک فرد مبتکر و نوآور است. اما در آینده چه چیز اتفاق خواهد افتاد؟ لِدوک در پایان می‌گوید: ما واقعاً نیاز داریم تمرکز خود را بر حفظ امنیت و سادگی محصولات خود منعطف کنیم.

منبع: ماه‌نامه بانکداری و پرداخت عصر ارتباط؛ شماره 15

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.