راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برزیل اولین کشور در کلاهبرداری بانکداری آنلاین است

رده بندی‌های اخیر در کشورهایی که سرقت‌های آنلاین داشته‌اند نشان می‌دهد؛ در برزیل به نسبت سایر ملل تلاش بیشتری برای سرقت وجه نقد به صورت آنلاین انجام شده است.

این تحقیقات توسط آزمایشگاه Kaspersky انجام شده است و نشان می‌دهد برزیل با شمارش بالایی از حملات انجام شده به سیستم‌های بانکداری با نرم افزارهای مخرب در صدر دیگر کشور‌ها قرار گرفته است. پس از آن کشور‌های روسیه و آلمان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که از ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ تا اکتبر ۲۰۱۴ در حدود ۲۹۹۸۳۰ کاربر، قربانی نرم افزارهای مخرب سیستم‌های بانکداری در برزیل شده‌اند. در روسیه نیز به عنوان کشور دوم در این فهرست، ۲۵۱۹۱۷ کاربر مورد حمله واقع شده‌اند و در آلمان ۱۵۵۷۷۳ حمله با نرم افزارهای مخرب صورت گرفته است. در اواسط سال ۲۰۱۴، تعداد حملات به صورت قابل توجهی رشد داشته‌اند و در ماه می‌از ۳۰۰ هزار حمله نیز فرا‌تر رفتند و در ماه ژوئن به ۳۵۰ هزار حمله رسیدند.

با توجه به این مطالعه، دلایلی که برای این افزایش حملات مشاهده می‌شود، عبارتند از فعالیت‌های بانکداری آنلاینکه در اوایل فصل تعطیلات انجام می‌شود و برگزاری جام جهانی در برزیل، که این دو فرصت‌هایی برای مجرمان سایبری بودند و از نرم افزارهای مخرب برای سرقت اطلاعات پرداخت توریست‌ها استفاده کردند.

در مسائلی که راجع به تروجان‌ها و ویروس‌ها مطرح می‌شود؛ هنوز Zeus گسترده‌ترین تروجان در بانکداری سراسر جهان است و در برزیل نرم افزار مخرب ChePro و Lohmys دومین و سومین تروجان‌های فهرست رده بندی هستند.

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.