راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس‌های قابل دسترسی در همراه‌بانک‌های مختلف کدامند؟‌

در بین 19 بانک موجود در جدول زیر همه بانک­ها در همراه بانک خود سرویس اعلام موجودی را به مشتریان خود ارائه می­دهند. همچنین در همه همراه‌بانک‌ها اعلام سه گردش آخر (به‌جز توسعه تعاون)، انتقال وجه (به‌جز رفاه و توسعه صادرات)، پرداخت قبوض(به غیر از دی) قابل استفاده است.

بانک تجارت در همراه بانک خود، علاوه بر چهار سرویس فوق تسهیلات اقساط و خدمات چک را به مشتریان را پشتیبانی می­کند.

بانک مسکن علاوه بر سرویس­های ذکر شده امکان مسدود کردن کارت، پرداخت تسهیلات اقساطی (که احتمالا یکی از محبوب‌ترین سرویس­ها باشد) و اعلام مانده کارت شتابی را برای مشریان به وجود آورده است.

خرید کارت شارژ سیم کارت نیز در همراه‌بانک­های مسکن، ملی، صادرات، پاسارگاد، پست بانک، تات و پارسیان قابل دسترسی است.

با راه­اندازی همراه بانک سپه این بانک 6 سرویس اعلام موجودی، سه گردش آخر، شبا، تغییر رمز، انتقال وجه و پرداخت قبوض را برای مشتریان به وجود آورده است.

در همراه­بانک ملت دسترسی به خدمات چک از قبیل تایید مبلغ، استعلام وضعیت چک، اعلام چک برگشتی و غیرفعال کردن چک برگشتی وجود دارد.

در همراه­بانک کشاورزی تنها سرویس­های اعلام مانده حساب و سه گردش آخر انتقال وجه و تغییر رمز وجود دارد.

در همراه­بانک رفاه سرویس جالبی به نام حق بیمه دیده می­شود که مشترک با وارد کردن شماره بیمه و مبلغ آن می­تواند حق بیمه ماهانه­اش را پرداخت ­کند. در این سامانه اعلام سه گردش آخر، پرداخت قبوض، تغییر رمز و خدمات چک نیز برای مشتریان وجود دارد.

در همراه بانک اقتصاد نوین تنها 4 سرویس اعلام مانده حساب، اعلام سه گردش آخر، انتقال وجه و پرداخت قبوض قابل استفاده است.

همراه­بانک توسعه تعاون هم فقط سرویس­های اعلام مانده، اعلام مانده کارت شتابی انتقال وجه و پرداخت قبوض را به مشتریان ارئه می­دهد.

همراه بانک پارسیان از پرداخت موبایل جدا شده و در دو بسته نرم­افزار به صورت جداگانه به مشتریان ارائه می­شود. درخواست لیست حساب­ها و کارت­ها، اعلام موجودی، اعلام سه تراکنش، جزئیات وام، انتقال وجه، هم­زمان سازی توکن، خرید شارژ، پرداخت قبض، پرداخت قبض و وضعیت چک از جمله خدماتی است که در همراه بانک پارسیان به مشریانش ارائه می­شود.

سامانه پرداخت همراه که به بانک پاسارگاد تعلق دارد امکان اعلام موجودی، کارت­های عضو شتاب، انتقال وجه کارت به کارت (درون بانکی)، پرداخت قبض، خرید شارژ و دریافت سه گردش آخر را در اختیار مشتریان قرار می­دهد.

درخواست مسدود کردن کارت، اعلام موجودی سپرده­ها، مشاهده لیست کارت­ها، مشاهده گردش سپرده­ها و درخواست مشاهده لیست تسهیلات هم در SMS بانک پاسارگاد مشاهده می­شود.  به تازگی پرداخت مبتنی بر USSD را نیز با همکاری شرکت ایرانسل راه اندازی کرده است. مشترکان ایرانسل و دارندگان کارت­های عضو شتاب بدون نصب هیچ­گونه نرم­افزاری می­توانند از  این سرویس استفاده کنند.

اما بانک سامان در سرویس USSD خود با همکاری دو اپراتور ایرانسل و تالیا سرویس­های بانکی و پرداختی ارایه می­دهد و مشتری با استفاده از کدهای دستوری می­تواند این خدمات را دریافت کند. در حال حاضر فقط سرویس این سامانه محدود به اعلام مانده حساب می­شود. اما با اخذ مجوزهای لازم به زودی سرویس­های اعلام گردش حساب و انتقال وجه هم به آن افزوده می­شود. در بخش پرداخت هم امکان خرید شارژ، پرداخت قبض، و خرید کارت تلفن می­شود.

برای مشاهده واضح‌تر جدول زیر بر روی آن کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.