راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مسابقه سخن تازه رویداد جانبی پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت

همزمان با برگزاری پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع «گسترش ارتباطات بین‌الملل، فرصت‌ها و چالش‌ها» (+) یک رویداد جانبی با عنوان «سخن تازه» برگزار می‌شود. این رویداد یک مسابقه برنامه‌نویسی، هکاتون یا رویداد استارتاپی نیست! جهت شرکت در این مسابقه می‌توانید پیشنهادات، ایده‌ها و نوآوری‌های خود را حداکثر تا تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۴ از طریق تکمیل فرم آنلاین شرکت در مسابقه ارسال کنید. ضروری است ایده‌ها و نوآوری‌های ارسالی، مرتبط با حوزه‌های بانکداری و پرداخت بوده و حداقل در راستای یکی از محورهای مسابقه باشد. شرکت در این مسابقه برای عموم علاقه‌‌مندان آزاد است. وبسایت پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت مسابقه سخن تازه را اینچنین معرفی کرده است (+):

Ebanking-5th-index-way2pay-94-08-12

هین سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود

  • آیا فکر می‌کنی پیشنهادی در حوزه بانکداری داری که می‌تواند منجر به بهبود یکی از خدمات بانکی شود؟
  •  آیا منتظر فرصتی بودی تا پیشنهادات و ایده‌هایت را در حوزه بانکداری مطرح کنی؟
  •  آیا متوجه مسئله‌ای در خدمات بانک شده‌ای و برای آن راه‌حلی داری؟
  •  آیا ایده‌ای نوآورانه داری که گمان می‌کنی می‌تواند به یک کسب‌وکار در حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک تبدیل شود؟

درصورتی‌که پاسخ تو برای هر یک از سؤالات بالا «بله» است، این مسابقه؛ مسابقه تو است. فرصتی است که در انتظارش بودی. ما چهار سال است که در زمستان همایشی به بهانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار می‌کنیم و به‌جرئت می‌گوییم که اکثریت قریب به‌اتفاق مدیران، کارشناسان، پژوهشگران، اساتید و صاحب‌نظران این حوزه را از تمامی بانک‌ها، شرکت‌های فعال در این زمینه و دانشگاه‌های مختلف گرد هم می‌آوریم تا آخرین روندها و دستاوردهای این حوزه را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

امسال قصد داریم از فرصت بی‌بدیل همایش استفاده کنیم تا علاوه بر مخاطبان و شرکت‌کنندگان همیشگی، بخش‌هایی دیگر از خانواده بزرگ بانکداری (شامل کارشناسان و کارمندان ستادی و شعب تمامی بانک‌ها در سرتاسر کشور و هم‌چنین سایر علاقه‌مندان و استفاده‌کنندگان از خدمات بانکی) را در همایش مشارکت دهیم. لذا این مسابقه فرصتی است برای افرادی که در حوزه بانکداری و پرداخت حرفی جدید و ایده‌ای نوآورانه دارند لیکن تاکنون مسیری برای بیان آن‌ها نیافته‌اند.

«این رویداد یک مسابقه برنامه‌نویسی، هکاتون یا رویداد استارتاپی نیست!»

جهت شرکت در این مسابقه می‌توانید پیشنهادات، ایده‌ها و نوآوری‌های خود را حداکثر تا تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۴ از طریق تکمیل فرم آنلاین شرکت در مسابقه ارسال کنید. ضروری است ایده‌ها و نوآوری‌های ارسالی، مرتبط با حوزه‌های بانکداری و پرداخت بوده و حداقل در راستای یکی از محورهای مسابقه باشد. فهرست محورهای مسابقه سخن تازه پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در بخش انتهایی این مطلب آمده است.

شرکت در این مسابقه برای عموم علاقه‌‌مندان آزاد است.

.

مزایای شرکت در این مسابقه و فرصت‌های پیش‌روی برگزیدگان

  • تقدیر از ۳ ایده برتر در اختتامیه همایش بانکداری الکترونیک (به همراه اهدای سه عدد سکه بهار آزادی به ایده اول، دو عدد سکه بهار آزادی به ایده دوم و یک عدد سکه بهار آزادی به ایده سوم)
  • شرکت رایگان در پنجمین همایش سالانه‌ بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برای ۵۰ ایده برگزیده و بهره‌مندی از مزایای زیر
  • استفاده از کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی همایش به‌صورت رایگان
  • امکان برقراری ارتباط و تعامل با مدیران بانک‌ها و شرکت‌ها و متخصصان صنعت بانکداری الکترونیک
  • فرصت ارائه شفاهی ۳ ایده‌ برگزیده در یکی از نشست‌های جانبی همایش با حضور مدیران شرکت‌ها و بانک‌ها و متخصصان صنعت بانکداری الکترونیک
  • امکان بهره‌مندی از کمک‌های پژوهشکده پولی و بانکی و نظام بانکی کشور برای تبدیل ایده‌های برگزیده به کسب‌وکار
  • امکان شرکت در دوره‌های آموزشی ویژه نوآوری پژوهشکده پس از همایش

این فرصتی است برای شنیده‌شدن، دیده‌شدن و گفتن حرف‌های تازه در حوزه بانکداری

.

محورهای مسابقه سخن تازه پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت (+)

۱. پرداخت موبایل:‌ شیوه‌های نوین پرداخت نفربه‌نفر یا خرید کالا از طریق موبایل و راهکارهای اجرایی و امن که قابلیت پیاده‌سازی در کشور را داشته باشد.

۲. سیستم‌های پرداخت خرد: پرداخت‌های خرد (micropayment) مانند کرایه وسایل نقلیه عمومی، خریدهای جزئی، پارکومتر، سینما، بلیت موزه‌ها و … که از ریسک پایین‌تری نسبت به پرداخت‌های متوسط و کلان برخوردارند، چنانچه با هزینه پایین قابلیت الکترونیکی شدن داشته باشند، می‌توانند منجر به حذف پول خرد و سرعت بخشیدن به فرایند پرداخت شوند.

۳. سهولت کاربری فرایندهای بانکی: ترفندها و روش‌هایی که موجب ارتقای کیفی خدمات و یا افزایش کاربرپسند بودن فرایندها و سامانه‌های بانکی ازجمله اینترنت بانک، همراه بانک و عابر بانک شوند.

۴. ترفندهای امنیتی: روش‌های افزایش امنیت سامانه‌های بانکی، خرید الکترونیکی و پرداخت‌های غیرحضوری.

۵. ارزش‌افزوده خدمات بانکی: ترکیب فناوری‌ها و خدمات مختلف بانکداری جهت ارائه محصولات و سرویس‌های ارزش‌افزوده به مشتریان.

۶. پول‌های نوپدید و شیوه‌های نوین بانکداری: بانکداری روی شبکه‌های اجتماعی (social banking)، بانکداری ابری (cloud banking)، ابزارهای مالی جدید مانند Bitcoin و شیوه‌های نوین بانکداری که قابل‌اجرا در کشور باشند.

۷. سیستم‌های پرداخت مجازی: راهکارهای پرداخت بدون کارت، پرداخت غیرحضوری، کیف پول الکترونیکی آنلاین و آفلاین و ترویج ابزارهای تجارت الکترونیک.

۸. احراز هویت و اعتبارسنجی در فضای مجازی: راهکارهای قابل‌اجرا در احراز هویت مشتریان بانکی، اعتبارسنجی، صحه‌گذاری داده‌ها، جمع‌آوری اطلاعات و امضای دیجیتال.

۹. مدیریت و افزایش وفاداری مشتریان بانکی: روش‌های جذب و نگهداری مشتریان، افزایش وفاداری، امتیازدهی، توسعه شبکه خدمت‌رسانی و افزایش سهم بازار برای بانک‌ها به کمک فناوری‌های نوین.

۱۰. مدیریت صف تراکنش‌ها: بهینه‌سازی صف تراکنش‌های الکترونیک بانک‌ها با توجه به اولویت‌های بانک، زمان‌های اوج، قطعی‌های شبکه، مبالغ تراکنش، نوع تراکنش، دستگاه مورد استفاده و به‌کارگیری الگوریتم‌های جدید کشف الگوها.

۱۱. پوشش بیمه‌ای خدمات و تراکنش‌های الکترونیک: راهکارهایی جهت توسعه خدمات بیمه‌ای به‌منظور پوشش دادن ریسک‌های مترتب به خدمات و تراکنش‌های الکترونیک، ايجاد اطمينان به جبران خسارت وارده و ایجاد همگرایی میان نهادهای مرتبط یعنی شرکت‌های بیمه، بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیک.

۱۲. توسعه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بانکداری: راهکارهایی برای استفاده هر چه بیشتر بانک‌ها از بستر شبکه‌های اجتماعی به‌منظور کشف علایق و نیازمندی‌های مشتریان و روند‌های آن‌ها و طراحی استراتژی‌های بازاریابی و توسعه خدمات و محصولات بانکی با استفاده از این اطلاعات.

۱۳. توسعه استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک توسط مشتریان: ارائه راهکارها و پیشنهاداتی به‌منظور تشویق و هدایت هر چه بیشتر مشتریان بانک‌ها به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک به‌جای خدمات حضوری و سنتی.

۱۴. رتبه‌بندی مشتریان بانکی: ارائه راه‌کارها و پیشنهاداتی به‌منظور ارزیابی اعتباری و طبقه‌بندی مشتریان بانکی و در نتیجه پیش‌بینی اندازه ریسک متقاضیان تسهیلات بانکی و نهایتاً کاهش میزان مطالبات معوق بانکی در بلندمدت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.