راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عبدالرسول دُری اصفهانی عضو بانکی و مالی گروه مذاکره‌کننده ایران

گرچه اغلب تصور می‌کنیم که تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای محدود به همان چند چهره‌ای می‌شود که تصویرشان را در رسانه‌ها دیده‌ایم، اما درواقع یک تیم قوی از متخصصان حوزه‌های متعدد، مذاکره‌کنندگان را همراهی می‌کردند.

یکی از این متخصصان عبدالرسول دُری اصفهانی است. این عضو بانکی و مالی گروه مذاکره‌کننده ایران درباره جزییات رفع تحریم سوییفت می‌گوید: «در متن برجام مکررا تصریح ‌شده است که هرگونه نقل‌وانتقال وجوه برای بانک‌های ایرانی و خصوصا بانک مرکزی از روز اجرا مجاز خواهد بود. همچنین تصریح‌ شده است؛ هر خدمتی که برای عملیاتی کردن تحریم‌های برداشته‌شده در برجام ضرورت داشته باشد، آزاد خواهد بود.»

پیام‌رسانی مالی اهمیت ویژه‌ای دارد زيرا بدون آن بسیاری از خدمات مورد اشاره در برجام قابل انجام نخواهد بود. آن‌طور که دری اصفهانی می‌گوید به دلیل این اهمیت پیام‌رسانی مالی و از آن جمله تحریم‌های سوییفت از روز اجرا آزاد خواهد بود. او می‌گوید: «این امر به این صورت محقق خواهد شد که اکثریت بانک‌های ایرانی از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج خواهند شد. از آنجا که تحریم‌های سوییفت فقط شامل بانک‌ها و موسسات مالی موجود در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا می‌شود، با خارج شدن بانک‌های ایرانی از آن فهرست، تحریم مزبور دیگر شامل آنها نخواهد شد.»

عبدالرسول دری اصفهانی مردِ پشت رفع تحریم سوییفت فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد حسابداری از دانشکده حسابداری نفت است. او اکنون عضو هیات‌مدیره بانک سامان است (+). علاوه بر این عضویت در چندین انجمن تخصصی هم در رزومه او دیده می‌شود از جمله جامعه و انجمن حسابداران خبره ایران، عضویت پیوسته انجمن حسابداران خبره انگلستان ولز، انجمن حسابداران خبره اُنتاریو در کانادا و همچنین عضویت شورای‌عالی پول و اعتبار.

دری اصفهانی به‌عنوان حسابرس یکی از بزرگ‌ترین موسسات حسابرسی بین‌المللی، معاون مالی و حقوقی، داور ایران در دیوان داوری حل دعاوی ایران و آمریکا (به مدت 10 سال) و مشاور ارشـد هماهنگی بین‌المللی یکی از بزرگ‌ترین وزارتخانه‌های ایران (به مدت 15 سال) فعالیت داشته است.

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.