راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سکان فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت کشور به دست کرمانشاه افتاد / کرمانشاه معارفه شد

مراسم معارفه دکتر علی کرمانشاه که به سمت معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی منصوب شده است، با حضور رییس‌کل، اعضای هیئت عامل، مدیران بخش فناوری اطلاعات و مدیران عامل شرکت‌های تابعه بانک مرکزی برگزار شد.

ولی‌الله سیف با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در کارایی نظام بانکی کشور گفت: هسته فناوری بانک مرکزی به‌واسطه سامانه‌های حاکمیتی و نقش آن در هدایت صنعت بانکداری کشور دارای نقشی حساس و مهم است و امیدواریم پذیرش این مسئولیت خطیر توسط دکتر کرمانشاه که دارای سوابق علمی و اجرایی درخشانی در حوزه فناوری‌های نوین هستند، باعث ایجاد تحولات جدی در این حوزه شود.

cbi-index-way2pay-94-08-06

سیف با حیاتی خواندن پروژه «بانک مرکزی 1400»  برای بانک مرکزی عنوان کرد: به ثمر رساندن اهداف این پروژه  و انجام اقدامات متناسب، تحولات عظیم در صنعت بانکداری کشور را در پی خواهد داشت و امیدواریم این پروژه، شکاف به وجود آمده در صنعت بانکداری ایران و جهان را از بین ببرد؛ همچنین امیدواریم با اضافه کردن ظرفیت جدید در مجموعه فناوری‌های اطلاعات بانک مرکزی در عملیاتی کردن اهداف آن موفقیت‌های چشمگیری کسب کنیم.

رییس‌کل بانک مرکزی از سید محمود احمدی که در سال‌های اخیر علاوه بر اداره امور مربوط به حوزه دبیر کل، مسئولیت حوزه فناوری‌های نوین بانک را نیز با روی گشاده و حس مسئولیت‌پذیری به انجام رسانده، قدردانی کرد.

.

فناوری اطلاعات پیشتاز ایجاد تحولات در نظام بانکی

علی کرمانشاه نیز در این جلسه با تشکر از رییس‌کل بانک مرکزی برای ایجاد فرصت خدمت‌رسانی گفت: بخش بانکی کشور در توسعه و به‌کارگیری تکنولوژی‌های اطلاعات در کشور پیشتاز است و در مقایسه با سایر بخش‌ها، پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته‌اند و توانسته‌اند فناوری اطلاعات در مدل‌های جدید کسب‌وکار به‌کارگیرند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در عرصه کسب‌وکار را دارای کارکرد دوگانه معرفی کرد و افزود: این تکنولوژی‌ها همزمان که کسب‌وکارها را متحول می‌کنند آنان را در معرض از بین رفتن نیز قرار می‌دهند. از این رو پیامدهای چنین دوگانه‌ای به لحاظ مدیریتی و سیاست‌گذاری در عرصه بانکداری و سیاست‌گذاری بانک مرکزی باید موردتوجه قرار گیرد.

وی یکی از روندهای مدیریتی جدید را چنین تشریح کرد: امروز سازمان‌ها در شرایطی کار می‌کنند که ممکن است وظایف دوگانه و حتی بعضاً متضاد داشته باشند و بایستی بتوانند با استفاده از فناوری‌های نوین، مدل‌هایی طراحی کنند که در شرایط محیطی مختلف کارایی لازم را داشته باشند. بانک مرکزی و نظام بانکی باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

کرمانشاه ایجاد ظرفیت ساخت تکنولوژی پیش از تحمیل آن به محیط کسب‌وکار بانکی را چالش مهم این نهادها خواند و گفت: تکنولوژی در بسیاری از مواقع گسست نهاد را در پی خواهد داشت و  این چالش در آینده جدی‌تر خواهد شد و نیازمند نگاه ویژه به مدیریت انتقال و مواجهه با چالش کارکرد دوگانه فناوری‌های اطلاعات هستیم تا بتوانیم شکاف‌های صنعت بانکداری کشور با صنعت بانکی جهان را پر کنیم.

در این جلسه سید محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی که مسئولیت اداره حوزه فناوری اطلاعات بانک را در شش سال گذشته بر عهده داشت، ضمن قدردانی از حمایت‌های دکتر سیف برای ایفای مسئولیت، برای دکتر کرمانشاه در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.

منبع: بانک مرکزی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.