راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ما در عصر پسارمز به سر می‌بریم؛ اینترنت اشیا باید خود را اثبات کند

اگر خواهان این هستم که آینده اینترنت اشیا را به محیطی امن تبدیل کنیم، باید از گذشته درس بگیریم. جیسون هارت، مدیرعامل شرکت Identiv در کنفرانس امنیت کارتس» می‌گوید: «واقعیت جدید این دنیا این است که ما در عصر پسارمز (post-password) به سر می‌بریم. در اقشار گذشته رمز عبور آخرین مرحل از تمهیدات امنیتی محصولات و یا خدمات بوده است. اما این مورد در آینده در تار و پود اینترت اشیا باشد زیرا یک محیط شامل اتصالات و شبکه‌ها در برابر امنیت پایین هیچ بخششی ندارد.»

او در ادامه می‌گوید مردم ذاتا تنبل هستند و اگر برای تمام ابزارهای الکترونیکی خود از یک شناسه و رمز عبور استفاده کنند، در صورت سوء‌استفاده از این رمز عبور تکراری، تاثیر منفی زیادی بر زندگی آن‌ها خواهد گذاشت. افراد به یک ابزار احراز هویت قابل اطمینان نیاز دارند که در قالب‌های مختلفی می‌توان آن را ارائه کرد، مانند ابزارهای احراز هویت بیومتریک و گواهی‌نامه‌های دیجیتالی. گواهی‌نامه‌هایی که به صورتی جانبی به ابزارهای الکترونیکی متصل می‌شوند، محبوبیت بیشتری خواهند داشت. به طور مثال، در کشورهایی که نسخه‌های پزشکی زیادی جعل می‌شود، یک واکسن که گواهی دیجیتالی داخلی بر روی آن نصب است را می‌توان از لحاظ قانونی بودن توسط یک تلفن همراه که ابزار خوانش مناسب این گواهی را دارد، بررسی کرد.

جیسون هارت می‌گوید روش‌های پرداخت امن در آینده باید «فوق‌العاده راحت» باشند تا از این طریق با تنبلی انسان‌ها بتوان کنار آمد. البته این امکان هست که یک سیستم احراز هویت برای تمام محصولات و خدمات کافی نباشد، بنابراین مردم نیاز خواهند داشت پلتفرمی را انتخاب کنند که انواع وظایف دیجیتالی را برای آن‌ها انجام دهد.

منبع: ماه‌نامه بانکداری و پرداخت عصر ارتباط؛ شماره 15

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.