راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

موفقیت اپلیکیشن پرداخت موبایلی Swish در سوئد

Swish یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی است که در کشور سوئد مردم از آن برای تبادلات پولی خود استفاده می‌کنند. Swish در سوئد آن‌قدر محبوبیت دارد که از کل 80میلیارد کرون گردش پول این کشور فقط حدود 40 تا 60 میلیاردش در دست مردم می‌چرخد.

این اپلیکیشن با همکاری بانک‌های سوئد و دانمارک و با استفاده از بالاترین استانداردهای روز دنیا طراحی ‌شده است. مردم سوئد با استفاده از Swish می‌توانند در کمترین زمان ممکن تبادلات مالی و خریدهای خودشان را انجام دهند مثلا در پمپ‌بنزین هزینه سوخت را بدهند، در رستوران هزینه غذا را پرداخت کنند و کرایه تاکسی‌شان را هم با استفاده از آن حساب کنند. با این اپلیکیشن و علاقه مردم سوئد به پرداخت غیر نقدی پیش‌بینی می‌شود سوئد اولین جامعه بدون پول نقد را در دنیا به نام خود زند.

Swish-Mobile=payment-Index-way2pay-94-08-17

درواقع کاری که Swish انجام می‌دهد این است که یک اپلیکیشن و یک کارت‌خوان کوچک در اختیار پذیرنده‌ها قرار می‌دهد. برای کار کردن با آن هم یک گوشی همراه هوشمند یا یک تبلت کافی است. اپلیکیشن روی ابزار همراه پذیرنده نصب می‌شود و کارت‌خوان کوچک هم به این ابزار وصل می‌شود و مشتری می‌تواند کارت خود را درون این کارت‌خوان بکشد تا تراکنش موردنظر انجام شود. رسید کاغذی هم لازم نیست وقتی‌که با استفاده از ایمیل یا پیامک مشتری می‌تواند جزيیات خریدش را مشاهده کند. اپلیکیشن Swish هم روی سیستم‌عامل iOS و هم اندروید قابل نصب است.

Swish محصول مشترک گروه مالی اس‌ای‌بی با بانک دانسکه دانمارکی، هندلزبانکن (گروه بانکداری سوئدی)، نوردیا (شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئدی)، بانک سوئد و دو بانک سوئدی دیگر است.

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.