راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

31 درصد کارت‌های بانکی در فرانسه امکان پرداخت غیر تماسی دارند

بانک «بی.اِن.پی.پاریباس»، نخستین بانکی است که اپلیکیشن پرداخت الکترونیکی غیر تماسی را با نام KIX در فرانسه ارائه کرده است. هدف از این اقدام تامین درخواست‌های مشتری ها و پاسخگویی به روش های نوین تجاری است.

در حال حاضر 31 درصد کارت‌های بانکی در فرانسه امکان پرداخت غیر تماسی دارند و تقریبا 12 درصد دستگاه های کارتخوان پرداخت های غیر تماسی را می پذیرند؛ همچنین فروشگاه های بزرگ در حال آماده کردن خود برای قبول این گزینه پرداخت الکترونیکی هستند.

اپلیکیشن KIX امکان پرداخت از طریق تلفن های همراه هوشمند را در فروشگاه هایی که دستگاه برای قبول پرداخت های غیر تماسی دارند، فراهم می کند. این اپلیکیشن با استفاده از ابزار تلفن همراه هوشمند، پرداخت های غیر تماسی را ساده و سریع می کند و با توجه به اینکه بر روی سیم کارت تلفن همراه نصب می شود به اندازه کارت های بانکی امنیت دارد. اپلیکیشن KIX با تلفن های همراه هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید 4 موسوم به جِلی­بِین و ویندوز 8 سازگار است و آن دسته از مشتریان بانک «بی.اِن.پی.پاریباس» که اپراتور تلفن های همراهشان «بی.اِن.پی.پاریباس موبایل»، «اورَنج»، «سُش»، «اِس.اِف.آر موبایل» است، می توانند از آن استفاده کنند.

این اپلیکیشن به شکلی طراحی شده که برای پرداخت مبالغ کمتر از 20 یورو، فقط باید تلفن همراه را در فاصله کمتر از 4 سانتیمتری پایانه پرداخت بدون تماس قرار داد و برای پرداخت های 20 یورو یا بالاتر، باید کد امنیتی (PIN) را نیز وارد شود. با این نسخه جدید اپلیکیشن KIX می توان تا 300 یورو به صورت غیر تماسی پرداخت کرد و سقف پرداخت ماهانه آن 1500 یورو است و اگر تلفن همراه به سرقت رود یا گم شود می توان اپلیکیشن را مسدود کرد.

برای دریافت اپلیکشن KIX مشتری باید دارای یک دستگاه تلفن همراه هوشمند و یک فقره سیم کارت NFC باشد، البته وجود یک اپراتورتلفن همراه پشتیبانی کننده از این اپلیکیشن تلفن همراه نیز لازم است.

بانک «بی.اِن.پی.پاریباس» این امکان را فراهم کرده که مشتری ها در هر 2200 شعبه این بانک و نیز در وب سایت بانک به ثبت نام برای دریافت این خدمت بپردازند و پس از ثبت نام رمز (PIN) برای آنها ارسال خواهد شد؛ سپس مشتری می تواند اپلیکشن KIX را از اندروید پِلی­اِستور و ویندوز اِستور دانلود کرده و آن را فعال کند.

طی مدتی که تکنولوژی پرداخت غیرتماسی عرضه شده بانک ها و موسسات مالی برای جذب مشتری های بیشتر و حفظ مشتری های کنونی خود رقابت می کنند و در این راه ارائه نسخه های جدید برنامه های پرداخت الکترونیکی که دارای ویژگی های امنیت و سهولت استفاده باشد به یک حوزه پر رقابت تبدیل شده است. برای مشتری ها وجود هر دو ویژگی بسیار مهم است اما همچنین سومین ویژگی مهم برای مشتریان، سازگاری این اپلیکیشن با انواع تلفن های همراه هوشمند و سیستم عامل های مختلف تلفن همراه است.

منبع: شاپرک /finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.