راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان پرداخت الکترونیک وجه سوخت در ۹۳ درصد جایگاه‌های کشور

با پیشرفت طرح اتصال جایگاه‌های عرضه فرآورده به امکانات پرداخت الکترونیک وجه سوخت در ۲۷۱۳ جایگاه از ۲۸۹۹ جایگاه موجود، ‌ در بیش از ۹۳ درصد جایگاه‌های عرضه فرآورده کشور، پرداخت الکترونیک وجه سوخت امکان پذیر شد.

به گزارش خبرنگار شانا، ۲۷۱۳ جایگاه سوخت کشور تا اواخر تابستان امسال (۲۸ شهریور) به سامانه پرداخت الکترونیک وجه سوخت متصل شده‌اند تا مشتریان بتوانند بدون پرداخت وجه نقد، سوخت‌گیری کنند.

هم اکنون ۲۸۹۹ جایگاه عرضه فرآورده در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۷۱۳ جایگاه آن به امکانات پرداخت الکترونیک وجه سوخت مجهز شده‌اند و در ۱۸۲۱ جایگاه نیز امکان پرداخت بانکی وجه سوخت محقق شده است.

به گزارش شانا، طرح پرداخت الکترونیک وجه سوخت با هدف تحقق دولت الکترونیک با همکاری بانک ملت از اردیبهشت سال گذشته در کشور اجرا شد و هم اکنون در همه استان‌های کشور و در بیشتر جایگاه‌ها اجرایی شده است.

امکان پرداخت بهای سوخت با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شتاب، صرفه جویی در زمان سوخت گیری با حذف تبادل وجه و مشکلات پول خرد، کاهش آلودگی‌های ناشی از گردش اسکناس، استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی در هزینه‌های چاپ اسکناس، حرکت در جهت توسعه دولت الکترونیک، نظام مندشدن عملیات مالی مجاری عرضه فرآورده‌های نفتی کشور، توجه ویژه به تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی ذینفعان با ایجاد سامانه نوین، افزایش ضریب امنیتی در مجاری عرضه و جلوگیری از وقوع جرم «سرقت» از مزایای طرح پرداخت الکترونیک وجه سوخت در جایگاه‌های عرضه فرآورده کشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.