راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نشست امنیت شبکه‌های پرداخت الکترونیک مبتنی بر استاندارد PCI – DSS

گروه تخصصی شبکه و سخت افزار انجمن انفورماتیک ایران در روز سه‌شنبه 26 خرداد 1394 در آمفی‌تئاتر سازمان فناوری اطالاعات و ارتباطات شهرداری تهران، خیابان حافظ شمالی نبش زرتشت نشستی در خصوص امنیت شبکه‌های پرداخت الکترونیک مبتنی بر استاندارد PCI – DSS برگزار می کند.

با پیشرفت روز افزون فناوری اطلاعات،‌ صنایع مرتبط با این علم نیز پیشرفت نموده و با برخورداری از ضریب نفوذ بالا موفق شده تا سهم بسزایی در زندگی روزمره جوامع امروزی داشته باشد. صنعت پرداخت نیز همچون دیگر صنایع تحت تاثیر علوم مبتنی بر فناری اطلاعات قرار گرفته و حجم بسیار زیادی از فعالیت‌های این صنایع وابسته به علوم فناوری اطلاعات می‌باشد.

با ورود راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در صنعت پرداخت،‌ انجام امور پرداختی سهولت بسیاری یافته و متاثر از این سهولت افراد بسیاری در جوامع امروزی از مزایای پرداخت الکترونیک استفاده می‌نمایند. امروزه شبکه پرداخت الکترونیک سهمی برابر با هزاران میلیارد را از تبادلات مالی درون کشور دارا می‌باشد و بطور کلی ایران در رتبه اول میزان استفاده از خدمات پرداخت الکترونیکی در منطقه برخوردار است.

این حجم استفاده از خدمات پرداخت الکترونیکی، بطور قطع می‌تواند زنگ خطری باشد برای پرداختن به مخاطرات مربوط به این حوزه. یکی از مهم‌ترین مخاطرات این حوزه، مبحث امنیت اطلاعات در شبکه‌های پرداخت الکترونیکی و چالش‌های مربوط به این حوزه می‌باشد.

بخشی از آنچه که در این نشست مورد مباحثه و بررسی قرار خواهد گرفت شامل موارد زیر است:

• آشنایی با نظام پراخت الکترونیکی و ابزارهای آن در ایران

• آشنایی با چرخه حیات تراکنش‌های مالی در ایران

• آشنایی با مخاطرات امنیتی حوزه پرداخت الکترونیکی

• بررسی راهکارهای امنیتی شبکه پرداخت الکترونیکی با نگاه به استاندارد PCI – DSS

.

درباره سخنران

مهندس علیرضا ثانی

فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات – امنیت اطلاعات

مدیر امنیت شرکت مبنا کارت آریا

مدیر امنیت شرکت اطلاعات فناوری جهانی پارس (اینفوتک)‌

سرممیز بین المللی استاندارد ISO 27001

مشاور پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت امنیت اطلاعات ISMS

مشاور امنیت شبکه

منبع: انجمن انفورماتیک ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.