راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

3 دلیل افزایش استفاده از کیف پول الکترونیکی در چین

بنا به تحقیقی که از سوی موسسه تحقیقاتی فورستر انجام شده است؛ پذیرش کیف پول الکترونیکی در چین به سرعت در حال افزایش است. این رشد حاصل سه عامل یعنی بازار رو به توسعه تجارت الکترونیکی، رشد شدید نفوذ تلفن همراه هوشمند و فناوری‌های مبتنی بر تلفن همراه در سال‌های اخیر است که کیف پول الکترونیکی را به یک گزینه مناسب برای پرداخت تبدیل کرده است.

کیف پول الکترونیکی

تلاش‌های گسترده شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه تجارت الکترونیکی نظیر علی بابا و تنسانت، همچنین نهادهای مالی و اپراتورهای تلفن همراه در تشویق و استفاده افراد از کیـف پول‌های الکترونیـکی از طریـق پلتفرم‌های آنلاین نقشی بزرگ داشته است.

وانسا ژنگ، تحلیل‌گر ارشد شرکت فورستر در این تحقیق آورده است؛ با توجه به پتانسیل بالای رشد کیف پول الکترونیکی در چین، شرکت‌ها باید به ارزیابی نیازهای مشتری‌ها و گزینه‌های بازار پرداخته و یک استراتژی کیف پول الکترونیکی برای دستیابی به بهترین نتایج تجاری تدوین کنند.

در زیر مهم‌ترین نکات این گزارش ذکر شده است:

.

1. بدانید که سیستم پرداخت الکترونیکی چین منحصر به فرد است

در مجموع، سیستم خدمات پرداخت موبایل فراگیر است و بازیگران بازار شامل نهادهای تدوین کننده استاندارد‌ها، ابزارهای موبایل، تولیدکنندگان، بانک‌ها، اپراتورهای شبکه موبایل، پلتفرم‌های پرداخت الکترونیکی، فروشندگان و مشتری‌ها هستند. در چین سیاست‌های بانک مرکزی میزان دسترسی پرداخت‌های طرف سوم به بازار را تعیین می‌کند. بانک مرکزی با یکسان سازی استانداردهای پرداخت موبایل، سازگاری کیف پول الکترونیکی ارائه شده از سوی بازیگران مختلف را ارتقاء می‌بخشد و از این طریق هزینه پذیرش این سیستم را کاهش می‌دهد.

.

2. کیف پول الکترونیکی را انتخاب کنید که مناسب شماست

سه نوع کیف پول الکترونیکی در بازار برای انتخاب وجود دارد: کیف پول‌های الکترونیکی صرفا غیرتماسی، کیف پول‌های الکترونیکی صرفا تماسی و کیف پول‌های الکترونیکی چند درگاهی. نهادهای مالی، اپراتورهای موبایل و پلتفرم‌های پرداخت آنلاین و موبایل طرف سوم، گزینه‌های مختلف کیف پول الکترونیکی ارائه می‌کنند و هر یک دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌ها منحصر به فرد هستند.

.

3. هنگام انتخاب کیف پول الکترونیکی به مشتری‌ها توجه کنید

فروشندگانی که سبک زندگی نوین مشتری‌ها را درک می‌کنند برای ارتقاء و بهبود تجربه مشتری‌ها و تسهیل روند پرداخت، راه حل‌های کیف پول الکترونیکی را انتخاب می‌کنند. برای انتخاب راه حل مناسب فروشنده‌ها باید عواملی که بر استفاد مشتری‌ها از کیف پول الکترونیکی تاثیر می‌گذارد درک کنند.

تمرکز شرکت‌های ارائه کننده خدمات کیف پول الکترونیکی در آسیا بر بازارهای بکر و دست نخورده و نیز بازارهایی نظیر چین است که در حال توسعه هستند و جمعیت عظیم در آن‌ها به استفاده از موبایل برای انجام امور مختلف بانکی و مالی خود علاقمند هستند. به تدریج معایب درگاه‌های پرداخت رفع می‌شود؛ اما عاملی مهم وجود دارد که بدون در نظر گرفتن آن تلاش‌های شرکت‌های یاد شده موفقیت آمیز نخواهد بود و این عوامل ویژگی‌های منحصر به فرد هر بازار محسوب می‌شود. در واقع این ویژگی‌ها جنبه‌های گوناگون فرهنگی، قانونی و… را شامل می‌شوند.

منبع: شاپرک / mobilepaymentstoday

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.