راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده از سامانه تولید رمز موبایلی برای ورود به اینترنت بانک آینده

با راه‌اندازی سامانه تولید رمز USSD، از این پس مشتریانی که متقاضی استفاده از قابلیت‌های سرویس اینترنت‌بانک آینده هستند، قادر خواهند بود رمز موردنیاز برای ورود به سیستم و امضای دیجیتال تراکنش‌های مالی اینترنت‌بانک را به‌سادگی، با هزینه کمتر و با استفاده از سرویس *۷۴۳# از طریق تلفن همراه خود تهیه نمایند.

743-Ayande-OTP-USSD-code-way2pay-93-01-26

سرویس USSD طی سال‌های اخیر، به‌عنوان یک سرویس مفید و ارزان‌قیمت، فراگیر شده و در قالب خدمات ارزش‌افزوده تلفن‌همراه، به شیوه‌های مختلف مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد (از USSD بیشتر بدانید). بانک آینده نیز با هدف گسترش مجموعه خدمات قابل ‌ارائه به مشتریان محترم، این فن‌آوری را در سرویس اینترنت‌بانک آینده به‌کار گرفته است. به این ترتیب، مشتریان محترم علاوه بر دستگاه‌های رمزساز رایج (توکن) قادر خواهند بود در هنگام ثبت‌نام، سرویس USSD را به‌عنوان شیوه دریافت رمز خود انتخاب نمایند.

743-Ayande-OTP-USSD-code-Amozesh-way2pay-93-01-26

نحوه عملکرد سیستم به این ترتیب است که مشتریان محترم درخواست عضویت خود را در اینترنت‌بانک آینده، که از طریق وب‌سایت بانک آینده به نشانی ba۲۴. ir قابل دسترسی است، ثبت می‌نمایند. پس از طی مهلت مقرر و در مراجعه به شعبه، مشتری محترم باید درخواست خود مبنی بر انتخاب USSD به‌عنوان نوع رمزساز را مطرح نموده و شماره تلفن همراه خود را اعلام نماید. پس از طی مهلت مقرر، مشتری محترم قادر خواهد بود با استفاده از تلفن همراه خود و با شماره‌گیری *۷۴۳#، رمز موردنیاز به منظور ورود به سیستم را دریافت نمود و درون سیستم نیز، امضای دیجیتال موردنیاز، به‌منظور اجرای تراکنش‌های مالی را تولید نماید.

743-Ayande-OTP-USSD-code-Amozesh-1-way2pay-93-01-26743-Ayande-OTP-USSD-code-Amozesh-3-way2pay-93-01-26 743-Ayande-OTP-USSD-code-Amozesh-2-way2pay-93-01-26

شایان ذکر است، سرویس مذکور، هم‌اکنون از طریق اپراتور همراه اوّل، فعال شده و در آینده بسیار نزدیک، توسط دیگر اپراتور‌ها نیز ارائه خواهد شد.

منبع: بانک آینده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.