راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مقایسه شرکت‌های پرداخت بر اساس آمار بانک مرکزی

بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود اقدام به انتشار آمار تعداد تراکنش‌های انجام شده روی سه کانال پرداخت پایانه‌های فروشگاهی، تلفن همراه و اینترنت کرده است و بر این اساس مجموع تراکنش‌های انجام شده در مرداد ماه سال جاری نزدیک به 394 میلیون تراکنش است که از این تعداد 68.1 میلیون تراکنش روی کانال موبایل، 305.7 میلیون تراکنش روی کانال پایانه‌های فروشگاهی و 20.2 میلیون تراکنش روی کانال اینترنت بانک‌ انجام شده است.

از لحاظ تعداد تراکنش، بیشترین تعداد تراکنش مربوط به شرکت به پرداخت ملت در مرتبه اول، آسان پرداخت پرشین در مرتبه دوم و تجارت الکترونیک پارسیان در مرتبه سوم است. بیشترین تعداد تراکنش‌ها در تهران مربوط به آسان پرداخت پرشین و در سایر استان‌ها مربوط به به پرداخت ملت است.

tedad-tarakonesh1-way2pay-17-7-92

از لحاظ مبلغ نیز شرکت به پرداخت ملت ، بیشترین مبلغ تراکنش‌هارا به خود اختصاص داده است. کارت اعتباری ایران کیش در مرتبه دوم و داده‌ورزی سداد در مرتبه سوم قرار دارند. در تهران و سایر استان‌ها نیز به پرداخت ملت در مورد مبلغ تراکنش‌ها در مرتبه اول قرار دارد. نکته قابل توجه اینجاست که در مورد تعداد تراکنش‌ها کارت اعتباری ایران کیش و داده‌ورزی سداد در رده‌های پایین قرار دارند اما در مورد مبلغ در ده‌های بالای جدول قرار می‌گیرند که این نشان از بالا بودن مقدار میانگین مبلغ هر تراکنش در این شرکت‌ها است. اما بر خلاف این دو شرکت، مجموع کل مبلغ تراکنش‌های شرکت آسان پرداخت پرشین جزء کمترین‌های جدول است که به عبارتی می‌توان نتیجه گرفت که میانگین مقدار مبلغ هر تراکنش در این شرکت، خیلی کمتر از میانگین مقدار مبلغ هر تراکنش نسبت به بیشتر رقبا است.

mablagh-tarakonesh4-way2pay-17-7-92

بیشترین تعداد تراکنش‌های مربوط به پایانه‌های فروش در کل کشور مربوط به شرکت به پرداخت ملت در هر سه گروه «خرید»، «مانده‌گیری» و «پرداخت قبوض و خرید شارژ» است. در مرتبه دوم تجارت الکترونیک پارسیان و داده ورزی سداد مقام سوم را دارد. کمترین تراکنش در هر سه گروه نیز مربوط به الکترونیک کارت دماوند است.

tedad-tarakonesh2-way2pay-17-7-92

بیشترین مبالغ تراکنش‌ها در کل کشور مربوط به به پرداخت ملت است. در مرتبه دوم کارت اعتباری ایران کیش و داده‌ورزی سداد در مرتبه سوم قرار دارد. تجارت الکترونیک پارسیان که در تعداد تراکنش‌ها در مرتبه دوم قرار داشت در مورد مبلغ تراکنش‌ها در مرتبه چهارم قرار دارد.

mablagh-tarakonesh1-way2pay-17-7-92

در تعداد تراکنش‌های مربوط به موبایل در هر سه گروه خرید، ماندگاری و پرداخت قبوض آسان پرداخت پرشین با تفاوت قابل ملاحظه‌ای نسبت به سایر شرکت‌های پرداخت در ردیف اول ایستاده است و پس از آن پرداخت الکترونیک سامان و پرداخت الکترونیک پاسارگاد قرار دارند.

tedad-tarakonesh3-way2pay-17-7-92

در مورد مبلغ تراکنش‌ها در کانال موبایل، آسان پرداخت پرشین نیز مانند تعداد تراکنش‌های کانال موبایل در جایگاه اول قرار داشت. پرداخت الکترونیک سامان و پرداخت الکترونیک پاسارگاد در ردیف‌های دوم و سوم قرار دارند.

(برای دیدن سایز بزرگ‌تر روی عکس کلیک کنید)

mablagh-tarakonesh2-way2pay-17-7-92

در تعداد تراکنش‌های مربوط به اینترنت نیز پرداخت الکترونیک سامان با فاصله‌ای بسیار زیاد نسبت به سایر شرکت‌ها در ردیف اول قرار دارد و سپس در مرتبه‌های بعدی آسان پرداخت پرشین و تجارت الکترونیک پارسیان قرار دارند.

tedad-tarakonesh4-way2pay-17-7-92

در مورد مبلغ تراکنش‌های مربوط به اینترنت، تجارت الکترونیک پارسیان در جایگاه اول قرار دارد و پس از آن پرداخت الکترونیک سامان و به پرداخت ملت در ردیف‌های بعدی قرار دارند. آسان پرداخت پرشین با وجود اینکه در تعداد تراکنش‌ها مقام دوم را داشت اما در مبلغ تراکنش‌ها مقام چهارم را دارد.

mablagh-tarakonesh3-way2pay-17-7-92

بیشترین تعداد پایانه‌های فروش تراکنش دار مربوط به به پرداخت ملت سپس تجارت الکترونیک پارسیان و در مرتبه سوم مربوط کارت اعتباری ایران کیش است.

payane-forush-way2pay-17-7-92

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.