راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مشکلات آمازون در پروژه‌ پرایم ایر

آمازون اعلام کرده‌ است که نوآوری جدیدش در ارسال سفارشات یک خبر جعلی نبوده‌ است. پرایم ایر سرویس جدید شرکت است اما مشکلاتی بر سر راه این پروژه است. این هواپیماهای بدون سرنشین هشت پره دارند به همین دلیل octocopter (هشت‌گرد) نامیده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند بسته‌ها را ظرف مدت ۳۰ دقیقه به مشتریان تحویل دهند. در اینجا به برخی موانع پروژه برای تبدیل شدن به واقعیت اشاره می‌کنیم:

.

مقررات FAA

هوانوردی فدرال در حال حاضر اجازه‌ی رفت و آمد به هواپیماهای بدون سرنشین تجاری در حریم هوایی آمریکا را نمی‌دهد. کنگره دستور داده‌است که FAA تا پایان سال جاری نقشه‌ی هوایی را تحویل دهد. در کمال تعجب، بی‌میلی FAA برای قانونی کردن رفت و آمد هواپیماهای بدون سرنشین ربطی به شهرت گجت‌ها ندارد. آن‌ها نگران حریم خصوصی مردم‌اند و هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند جاسوسی شهروندان را کنند. با توجه به اتحادیه‌ی آزادی‌های مدنی مردم آمریکا، هشت ایالت مخالف هواپیماهای بی‌سرنشین تبلیغاتی بوده‌اند. مسلماً این هواپیماها برای جاسوسی طراحی نشده‌اند، اما باید برای پیش‌نویس FAA تا ۲۰۱۵ صبر کنند

پرایم ایر

امنیت

کریس اندرسون سردبیر سابق Wired این کار را فوق‌العاده احمقانه می‌داند. وی گفت: «ما عاشق هواپیماهای بدون سرنشین برای مناطق کشاورزی هستیم زیرا کسی آنجا زندگی نمی‌کند ولی استفاده از آن‌ها در مناطق مسکونی ایده‌ی خوبی نیست.» تصور مشکلات آسان است. هشت‌گردها در ارتفاع کم پرواز می‌کنند که به‌ راحتی توسط انسان‌ها قابل لمس است. راه‌حل‌های اولیه‌ای طراحی شده‌اند که با طراحی قاب اطراف پره‌ها، این هشت‌گردها به مردم اصابت نکنند. اما مشکل اینجاست که ممکن است ده‌ها هشت‌گرد در اولین روز هفته در اطراف یک آپارتمان درحرکت باشند. ما می‌دانیم که صدمه به مردم با این هواپیماهای بی‌سرنشین ساده است ولی باید یک راهی برای امن نگه داشتن مردم پیداکنند.

.

سرقت و هک

با آمدن هر تکنولوژی، مجرم‌هایی بر سرراه آن‌ها پیدا می‌شوند. اخبار توییتر نشان داده که کاربران جوک‌هایی درباب آسان بودن سرقت این بسته‌های آمازون ساخته‌اند. در حالی‌ که رفتار ضد اجتماعی مجرمان کمتر مضر می‌آید. زیرا آن‌ها به یک ربات به‌ جای یک انسان آسیب می‌زنند. اما هنوز این فن‌آوری در معرض هک است. یک گروه تحقیقاتی در گزارشی منتشر کرده‌ است که چگونه سال گذشته هشتاد هزار هواپیمای بی‌سرنشین با یک دستگاه GPS هک شدند. اگر شما سیگنال یک GPS را هک کنید، او هرجایی که شما بخواهید می‌رود.

Amazon-Prime-air-Index-way2pay-93-05-01

خبرخوب برای آمازون این است که کشورهای دیگر ممکن است زودتر با این مشکلات مواجه شوند. شرکت SF چینی درحال‌ حاضر درحال استفاده از هشت‌گردهاست. این شرکت می‌تواند مشکلات را قبل از همه حل کند.

منبع: پارسیش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.