راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حمایت دهلی‌نو از صادرات محصولات الکترونیکی هند به ایران

به گزارش راه پرداخت به نقل از خبرگزاری فارس، مدیر کل تجارت خارجی هند با اشاره به پرداخت پول صادرکنندگان محصولات الکترونیکی این کشور به ایران با روپیه گفت ایران می‌تواند به قطب صادرات نرم افزار و سخت افزار هند به آسیای مرکزی تبدیل شود.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از ایندیا اکسپرس، مدیر کل تجارت خارجی هند ابراز اطمینان کرد که صادر کنندگان محصولات الکترونیکی و نرم افزاری به ایران که قرار است پول محصولات خود را به روپیه دریافت کنند، بخشی از پول خود را به عنوان تشویقی در قالب دلار یا سایر ارزهای معتبر جهان دریافت خواهند کرد. بر اساس این گزارش، ایران از سال 2010 و به دنبال اعمال تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور تا کنون، حدود 3 میلیارد دلار بدهی معوق به شرکت‌های تولید محصولات الکترونیکی و نرم افزاری هند دارد.

هند که از تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران تبعیت می‌کند، اعلام کرده که از تحریم‌های جدید آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران پیروی نخواهد کرد. اما از آنجایی که پرداخت پول کالاهای صادراتی به ایران از طریق دوبی انجام می‌گیرد، مبادلات تجاری بین دو کشور پس از این تحریم‌ها به سختی انجام می‌گیرد. ایران با پرداخت 45 درصد از پول نفت صادراتی خود به هند به صورت روپیه موافقت کرده است.

دی کی سرین، مدیر عامل اتحادیه صاحبان صنایع الکترونیک و نرم افزاری هند گفت: برخی محصولات نرم افزاری و سخت افزاری هستند که از طریق کشور ثالث به ایران صادر می شوند. وی افزود، فرصت‌هایی برای تولید کنندگان نرم افزار هند برای ساخت نرم افزارهایی در زمینه‌های مختلفی همچون آموزش، دولت الکترونیک، امور مالی، نفت و گاز به منظور صادرات به ایران وجود دارند. وی همچنین خاطر نشان ساخت، تقاضای زیادی برای محصولات الکترونیک در ایران وجود دارد. سرین اضافه کرد، ایران می‌تواند به قطب صادرات نرم افزار و سخت افزار هند به کشورهای مستقل مشترک المنافع تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.