راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک صنعت و معدن

بانک اعتبارات صنعتی که اولین بانک توسعه صنعتی در ایران است به موجب قانون برنامه عمرانی هفت ساله دوم کشور در سال ١٣٣٥ باسرمایه اولیه ٦٠٠ میلیون ریال و به منظور ایجاد و تقویت کارآفرینان بخش خصوصی تأسیس شد. سهام اولیه این بانک تماماً به دولت تعلق داشت لیکن پس از حدود ٢٠ سال فعالیت، تصمیم گرفته شد که با فروش تدریجی سهام به بخش خصوصی موجبات غیردولتی شدن بانک مزبور فراهم شود.

در اواخر سال ١٣٥٦ با فروش تدریجی حدود پنج درصد سهام به بخش خصوصی ، زمینه غیردولتی شدن بانک آغاز شد. این بانک در مدت ٢٢ سال فعالیت خود ١١٠٧ فقره تسهیلات به مبلغ کل ٧/٨٦ میلیارد ریال به واحدهای تولیدی و خدماتی پرداخت کرده و در سرمایه‌گذاری ٧٠ واحد تولیدی و خدماتی نیز به مبلغ ١١ میلیارد ریال مشارکت حقوقی داشته است.

بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران، دومین بانک توسعه صنعتی در سال ١٣٣٨ که ضمناً اولین بانک توسعه ای خصوصی در کشور به شمار می آمد ، با سرمایه ٤٠٠ میلیون ریال به صورت شرکت سهامی عام تأسیس شد. این بانک متعلق به بخش خصوصی بود و حدود ٨٧ درصد سهام این بانک به افراد و مؤسسات ایرانی و١٣ درصد بقیه متعلق به ١٩ بانک و مؤسسه خارجی بود . از ١٩ بانک خارجی ، ٦ بانک انگلیسی – ٢ بانک فرانسوی – ٤ بانک ژاپنی – ٢ بانک آمریکایی – ٢ بانک آلمانی – ١ بانک ایتالیایی و ٢ بانک هلندی بودند.

بانک توسعه و سرمایه‌گذاری ایران ، سومین بانک توسعه‌ای در سال ١٣٥٢ با سرمایه ٠٥٠ر١ میلیون ریال که پنجاه درصد آن پرداخت شده بود، به صورت شرکت سهامی عام تأسیس شد. حدود ٨٢ درصد سهام این بانک به ٣٣٣٣ فرد و مؤسسه ایرانی و حدود ١٨ درصد باقی نیز به افراد و مؤسسات خارجی تعلق داشت.

شرکت سرمایه‌گذاری بانک‌های ایران در سال ١٣٥٥ با سرمایه اولیه ١٥ میلیارد ریال به صورت شرکت سهامی عام آغاز به فعالیت نمود . سهامداران این شرکت را ١٥ بانک ایرانی و ١٦٠٠ سهامدار از افراد حقیقی و حقوقی تشکیل می دادند .
این شرکت تا پایان سال ١٣٥٧ در ٢٢ مؤسسه تولیدی و خدماتی ، مبلغی در حدود ٥/٢ میلیارد ریال سرمایه گذاری و سهام ٢٢ مؤسسه تولیدی و خدماتی را به مبلغ یک میلیارد ریال خریداری کرد.

بعد از انقلاب اسلامی، بانک صنعت ومعدن به موجب مصوبه مورخ١٣٥٨/٠٧/٠٢ مجمع عمومی بانک‌ها ، با اجازه حاصل از ماده ١٧ لایحه قانونی اداره امور بانک‌ها و از ادغام بانک‌های اعتبارات صنعتی – توسعه صنعتی و معدنی ایران – توسعه و سرمایه‌گذاری ایران و شرکت سرمایه گذاری بانک‌های ایرانی – صندوق ضمانت صنعتی و صندوق معادن تشکیل شد.

سال تاسیس:

1358

مدیرعامل:

مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره

اعضای هیئت‌مدیره:

عضو هیئت‌مدیره

عضو هیئت‌مدیره

عضو هیئت‌مدیره

خدمات:

  • بانکداری اینترنتی
  • همراه بانک صنعت و معدن
  • قانون جدید چک
  • انواع کارت ها
  • تلفن بانک
  • هشدار های امنیتی
  • صحت اطلاعات ضمانت نامه ریالی
  • صحت اطلاعات ضمانت نامه ارزی
  • دریافت شناسه حساب بانکی
  • درگاه اینترنتی
  • پذیرش اینترنتی تسهیلات – پات
  • تعیین حساب وکالتی
  • تسهیلات

راه‌های ارتباطی:

وب‌سایتhttps://www.bim.ir

تلفن: 19-22029811 

پست الکترونیک: info@bim.ir

نشانی: خیابان ولیعصر، بالاتر از تقاطع چمران شماره 2917  

لینک شرکت در شبکه‌های اجتماعی:


آخرین نوشته‌ها و اخبار درباره بانک صنعت و معدن


بانک صنعت و معدن

وزارت اقتصاد از پرداخت تسهیلات بدون ضامن به دو میلیون نفر خبر داد / جامعه هدف محدود وام بدون ضامن

در حالی‌ که همواره نسبت به روند دریافت تسهیلات به‌خصوص وام خرد از شبکه بانکی انتقاد وارد است و متقاضیان با سختگیری‌هایی در زمینه اخذ ضامن مواجه می‌شوند، وزارت اقتصاد به‌تازگی گزارش داده که بانک‌های دولتی از بهمن سال 1400 تا 31 خردادماه سال

علی خورسندیان به سمت مدیرعامل بانک صنعت و معدن منصوب شد

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تقدیر از حسین مهری طی حکمی علی خورسندیان را به سمت مدیرعامل بانک صنعت و معدن منصوب کرد. به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران، در حکم وزیر اقتصاد آمده است: «امیدوارم در سایه عنایت

در نشست شرکت توسعه سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت مطرح شد / وصنعت در انتظار افزایش سرمایه 1800 میلیارد تومانی

در راستای برگزاری مجمع عمومی شرکت توسعه سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت مورخ 11 آذر، این شرکت روز یکشنبه 14 آذر نشستی خبری‌ را با حضور مدیران عامل دو بازوی اجرایی سرمایه‌گذاری شرکت ترتیب داد. در این نشست درباره دستاوردهای شرکت در سال

سعید مستشار عضو هیئت‌عامل و معاون اداری و مالی بانک مرکزی شد

سعید مستشار به سمت معاون اداری و مالی بانک مرکزی منصوب شد. پیش از این ابوالفضل نجارزاده، معاونت اداری مالی بانک مرکزی را بر عهده داشت. به گزارش ایبنا، علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی طی حکی سعید مستشار را به سمت معاون اداری مالی و